Thursday, March 18, 2010

"All the News That's Fit to Print" morphs into "All the Propaganda the Newspaper's Owners Want You to Read"

WTF?!: NYTimes Fails to Report Fed Judge Finding on 'Unconstitutional' ACORN Defunding Legislation

From misreporting to no reporting at all, questions keep mounting for the 'paper of record' about their bizarre record of failure on the ACORN story...

Posted By Ernest A. Canning On 17th March 2010 @ 09:05 on The BRAD BLOG

On Wednesday, March 10, 2010 The BRAD BLOG posted breaking coverage about U.S. District Court Judge Nina Gershon’s finding that day, that the Congressional funding ban on ACORN was an unconstitutional bill of attainder. Her finding included an order to resume federal funding to the community group which has been targeted by a years-long GOP smear campaign.

A March 10 AP story covering Judge Gershon's finding appeared in the March 11 edition of the Washington Post.

It's now Wednesday, March 17 --- a full week since the historic ruling was issued by a federal judge (in New York, of all places) yet, not one word about the ruling has appeared in the New York Times, America's so-called "paper of record."

What's wrong with this picture?

As we now know, the NYTimes has misreported the ACORN "Pimp" Hoax story time and again since last fall, yet both their Senior Editor for Standards, Greg Brock, as seen in emails published by The BRAD BLOG, and their Public Editor (ombudsman) Clark Hoyt, as seen in emails also published by The BRAD BLOG, have both refused to issue or recommend corrections despite being shown the gross, factual inaccuracies in the paper's coverage.

Furthermore, Gershon's decision last week heavily referenced a report [PDF] by the former MA Attorney General Scott Harshbarger, released on December 7 of last year, finding no criminality by ACORN workers as seen in the highly-edited, heavily-overdubbed, secretly-taped videos released last year by James O'Keefe and Andrew Breitbart. The publication of those videos led to the unconstitutional legislation undone last week by Gershon. Yet the New York Times has never so much as mentioned the Harshbarger report in its pages either.

So, again, I ask: what's wrong with this picture?
Blogger's Post Script: Monday, March 22. Perhaps goaded by this and/or other posts circulating on the internet, the New York Times Public Editor finally reviewed the ACORN story and the Times' part in it, causing him to admit that the Times had blundered and apologize (sort of) for the fact that their poor reporting might be to some degree responsible for ACORN -- a community service organization that has helped millions of disadvantaged Americans by organizing to confront powerful institutions like banks and developers -- now being on life support.

No comments: